جروح الخريف-الفصل السادس


الفصل 6 من جروح الخريف

السلسلة الࢪوائية وڤـــــــــــاء 

اتنهدت ب هم وحزن : هدخل يلاااا دخل ودخلت وراه رحبو بيه جدا ياسين شخصية محبوبه شخصيه تستحق الترحيب والإحترام حتى رأفت قام من مكانه استقبله ورحب بيه قعده وبعدها راح قعد وخد شمس معاه قعدها على جنب على طرف كرسيه ومسك أيدها لفها على كتفه وفضلت إيده ماسكه فى كف ايدها تقريبا كان عايز يقول للكل بطريقة غير مباشر دي كنزي من دنيا دي أغلي ما عندي دي شمسي ونور لياليا اللى هيرشها بالميه هرشه بالدم اتفقو على كل حاجة ومحدش أعترض من الطرفين على شىء والأمور مشيت طبيعي جدا فى هدوء تام هيما قدرها كويس جدا إذا كان فى المهر ولا الشبكه دا غير شقه ضخمه وفخمه جدا بأسمها فى البرج بتاعه شقه متقلش جمال عن جمال أجنحة القصر بتاعه ودا كمان غير عربيه اللى من أحدث الماركات العالميه بأسمها هي كمان تقلها بالدهب يعني زي ما بيقولوا حطها مكان بنته وبنته أكيد مش هيعملها غير كده زياد ساكت طول الوقت منطقش بحرف ولا أعترض على أي شىء غير موضوع الشقه دا عنده ورفع رأسه فجأه بعد مكان باصص على الأرض : ليه شقه؟ إحنا هنعوز الشقه فى إيه؟ هيما بجديه : مش جايز الدكتورة مش حابه تعيش معانا؟ قبل مخديجه تنفي أو تأكد على كلام هيما بشىء من الحده رد زياد : يعني هتعيش لوحدها فى الشقه دي! هيما بص لإبنه بصه فهم منها إنه إتعدى حدوده وعلى صوته ودا ميصحش عيب يحترم الناس ال قاعده حمحم وأعتذر: أسف (رجع أعترض ) : بس بجد يعني ليه شقه؟ أنا مش هسيب أهلى وهعيش معاهم وأي زوجه فى الدنيا المكان ال هيعيش فيه زوجها هتعيش فيه بص ل حماه حازم وقال : مش دا الصح برضه يا عمي؟ حازم بصله كتير وبشىء من الغيظ : هو الصح بيتعمل دايما يا باشمهندس؟ لو من الأول عملت الصح مكنش دا كله جرى كمل كلامه بجدية بعد متنهد: ما علينا بنتي معندهاش أي مانع أبدا تعيش معاكو أنا سألتها كان ردها مفيش مشكلة زياد بص هيما : أهو قالك مفيش مشكله يبقي ليه شقه؟ هيما خبط على رجليه الإتنين وهو بيقوم وبينهي النقاش : هديه من حماها يا بشمهندس عندك أي إعتراض؟ زياد بص لأرض وسكت وهيما بص لخديجة اللى عيونها منزلتش من على زياد ومستغربه قسوته دي جابها منين دا كأنه عدوها قاعد قصادها مش حبيبها ومالك قلبها لسنين مضت وسنين تاني جايه هيما بجديه : الشقه على البلاط من بكره تنزلي وهتنزل معاكي الدكتورة وفاء تختاري وتنقي العفش بتاعك على ذوقك يا عروسة زياد : الله إحنا مش قلنا مش هنعيش فيها ليه عفش بقا؟ هيما : شقتها وبفرشهلها أنت ايه اللى تعبك ممكن أعرف؟ ولعلمك الجناح بتاعك اللى فى القصر الجناح اللى هتعيشو فيه هو كمان هتنزل وتختار وتنقي بنفسها اللى هي عايزاه وتفرش كل شبر فيه على ذوقها هي زيها زي أي عروسه بتفرش شقتها زياد هنا بص لخديجة وإتنهد بوجع : الجناح بالفعل مفروش شبر شبر على ذوقها يا بابااا كل شىء فيه من لمسة أيدها وإختيار عيونها حمحم هيما بحرج هنا حرج من كل الموجودين وبالأخص حازم اللى وطي رأسه على الأرض خجلا من كلام زياد بنته وعلاقتها القويه جدا بزياد لدرجة تختار أساس بيته والجناح الخاص بيه اللى هيعيش فيه! هيما غير الموضوع تماما بعد ما حمحم : احمم بعدها بص لخديجة وتكلم : بتتعاملي مع مصمم أزياء شاطر هيقدر يصمم فستان زفافك فى خلال تلات أيام ولا أخلي الدكتورة تساعدك فى ده؟ هيما يقصد وفاء بس مش بينطق إسمها كتير ولا بيقوله من غير لقب دكتورة وفاء من غير اي ألقاب بتاعته هو تخصه واحده راجل عجيب فى عشقه بيغير على حتى على إسم معشوقته مهتاب هنا ظهرت وقفت على أول السلم وقالت بشىء من التعالى المقصود والغيره النسائيه : لااااا شكرا أنا هجيبه جاهز من بره من أحدث الماركات العالمية ذوق عااالى جدا حاجة كده تليق بينا وبنت الحسب والنسب بنت الذوات حفيده البشاوات مش بالفلاحين وبتوع الحواري والشوارع وسواقين التك...... رأفت صرخ بغضب : مهتاااااب إلزمي حدك بعديه حازم بأمر صرخ : على فووووق ..على فوووق فورا هيما مسح وشه بايده وضغط عل مناخيره هنا بيكبت انفعلاته ورد ببرود مصتنع على تعاليها وتعجرفها وقله ذوقها : محصلش حاجة بص لخديجة وأبتسم بمحبه : مش حابب أي شىء يعكر صفو الليله دى الليله قرينا فاتحتك يا عروسة ومن بكره الدكتوره وفاء هتتولي أمرك من كل شىء سبيلها نفسك إنتي بس وصدقيني مش هتندمي هتطلعي من تحت أيدها ملكه والناس كلها ساعتها هتحسدنا عليكي واحنا وقتها بقاااا هنفضل نداري فيكي من عيون الناس ونحاوطك ونخبيكي جوه عيونا أخوات زياد أخواتك وأنا ابوكي التاني من اللحظه دي زيك زي چوري بنتي كلنا معاكي مش هنسيبك أبدا متترديش ثانيه واحده بس تتطلبي ال عايزاه شوري بس وما علينا كلنا غير التنفيذ والسمع والطاعه إبتسمت وعيونها اتملت بدموع متأثره جدا بالحنان ال غرقها بيه : شكرا يا عمي بجد شكرا على كل ال قدمته وجبته وو... هيما بزعل مصتنع قطع كلامها: أنا كده زعلت خديجة بلهفه تعرف سبب زعله : ليه كده يا عمي حصل مني ايه؟ هيما بسرعة بينفي زعله لما لقاها أخدت كلامه على محمل الجد : محصلش حاجة أبدا متتخضيش بشكل دا هما غلطين صغيرين جدا الأول عمي دي ال قولتيها وبعدين شكرا اللى ملهاش أي لازمه وأنا لسه قايلك إنى باباكي التاني وأنتي بنتي زيك زي چوري هي چوري بتقولي يا عمي ولا بتشكرني مثلا على حاجة جبتهلها ولا أعملتهالها؟ خديجة إبتسمت بتفهم : انا اسفه باباااه طبعا بس الشكر بجد واااجب جدا مكتش فى داعي لده كله هيما بحنان طبب على كتفها : حقك يا بنتي حقك يلااا ألف مبرووك ربنا يتمم الباقي على خير هروح وأخلي الدكتورة تكلمك وتتواصل معاكي بص ل إبنه : مش عايز تقول أي حاجة لعروستك؟ تصبحي على خير قالها بإقتضاب من غير ميرفع حتي عيونه عليها وخرج قبل الكل لبره والكل خرج بعده الشقه اتفرشت أحسن فرش وفاء خدتها معرض كبير ليه فروع فى كل مكان وفرعه الرئيسي فى دبي المكان شيك جدا وكبير وفخم تتوه فيه من حجمه موجود فيه كل شىء كل ال تحتاجه العروسة من مفروشات وأوض نوم وسفره وأنتريهات ديچا مخرجتش منه غير وهي مختاره كل أساس بيتها وتحف ونجف وفضيات بيتها منه كان فاضل الأجهزة الكهربائية ودي قام بيها هيما وهو على تواصل معاهم هما الإتنين وفاء وخديجه هما الإتنين داخ معاهم ودوخوه بس على قلبه زي العسل وهو بيشارك ف فرش شقة إبنه ************************************* قبل يوم فرح زياد بيوم واحد بس مصطفى راح يشوف نتيجة جويرية ال ظهرت مصطفى دايما وطول السنين اللى فاتت وعادته هو ال بيروح ويشوف بنفسه نتيجة چويرية ويجيبها ويفرح الكل بيها مش چويرية بس نتيجتها ظهرت وكالعادة مصطفى راح يجيبها يدوب بينزل من عربيته وإتفاجئ بچويرية قدامه والصدمه الكبيره جدا جاسر معاها مشاركها فرحتها بنجاحها أول مرة چويرية تشارك حد غيرة نجاحها ! عيونها دول ال شايفها بتضخك بسعادة الدنيا بحالها مكنتش بتضحك غير ليه ! هو فرحتها ال مرسومه على كل ملامحها محدش كان بيشوفها غيره! فرحتها بالسنه ال عدت وحماسها وقلقها وخوفها بالسنه ال جايه محدش كان بيحسه ويشوفع غيره ! محدش حسها قده !محدش حبها قده! محدش فى الكون كله إتعذب نفس عذابه وهو شايفها بتضيع منه ! عيونها بتضحك قدام منه حماسها زايد جدا عن الحد سعاده ما بعدها سعاده ماليه المكان كله من حواليها خايف بوجوددة يعكر دا كله ويكسر فرحتها وحماسها عيونه عليها بدموع محبوسة زي كل أنفعالاته ! زي كل أحسايسة بركاااان ولو إنفجر هيدمر كل شىء حواليه عيونه عليها ومحتار يتصرف إزاي؟.... معقول يلف ويرجع ويسيبها معاه ؟ معقول كده مبقاش ليه الحق فيها؟ هو ليه حاس نفسه غريب هو ليه مش قادر يتنفس وهو ليه حاسس روحه بتطلع؟؟ لحظه بس لكده لحظة وهنا الدنيا كلها وقفت قدام منه حماسهم هما الإتنين زاد عن الحد حماسها ده شجع جاسر يسمك طرف أيدها على غفله منها مهي مبسوطة وطايره بناجحها دي طالعه الأولى على الدفعه كلها جاسر قدام منه تقريبا بيوعدها لأ بيترجاها واضح جدا انه بيترجاها هنا مقدرش يفضل فى مكانه نزل وقرب منهم وهما برضه فرحتهم والحماس ال بيتكلموا بيه مخلهمش ياخدو بالهم منه لما قرب منهم وسمع كلامهم واقف متثمر مكانه جاسر فعلا كان بيترجاها تحاول تأثر على باباها يوافق على ارتباطهم ورد چويرية هو ال صدمه جدا حتى بعد رفض باباها ليه مصممه هي عليه لما أكدت له إنها إدتله كلمه ولا يمكن ترجع فيها چويرية شالت أيدها منه بسرعة وبصتله وأبتسمت بإستغراب ل رجائة الحار دا كله: جاسر إهدأ هو فى إيه؟ جاسر : ارتباطي بيكي يا چويرية بالنسبة ليا حياة أو مووووت جويرية : للدرجادي ليه يعني ! جاسر إبتسم : اممم عايزة تسمعيهاااا يعني ؟ طيب ماشي عيوني ليكي علشان بحب چويرية قطعت كلامه بسرعة : لاااا مش عايزه أسمع حاجة يا جاسر عايزة أعرف ليه مصر بشكل دا؟ ليه وافقت على شرط بابا مع إنه شرط تعجيزي؟بصراحة استغربتك جدا فى النقطه دي جاسر : هو إنتي مش حابه نقعد فى بيتكم بعد جوازنا يا چوريه؟ جويرية عوجت بوقها بلاه مبالاه : مش حكايه حبه أو لأ بس دا شىء بيخص كرامتك وكبريائك معقول هتتنازل عنهم علشاني ؟ جاسر : بحبك وعلشانك يا چوري أتنازل عن الدنيا بحالها ! جويرية بتعجب : بتحبني أكتر من نفسك مظنش؟! مهو أنت بتشتريني على حساب نفسك وبجد مفيش كده جاسر إبتسم : بحبك وهسيب الأيام تثبتلك أول إثبات أهو قدامك! بتنازل عن إستقلالي وحريتي فى بيتي بس علشان أبقي جنبك ! إبتسم وكمل كلامه : ايه بقااا مش ناوية تبلي ربقي بكلمه واحده ولا أنا... چويرية قطعت كلامه بخجل وحرج وكسوف : جاااسر أنا جااسر ..... هنا حمحم مصطفى بغضب شرس مكتوم وحزن ملي وشه : احممم انتبهو هما الإتنين ليه چويرية بس شافته همست بأسمه بخضه : مصطفى ؟ جاسر قدامها عايز يكسب ودها فبيرحب بيه لكن مصطفى اتجاهله وتجاهلها ومشي من قدامهم وهي بيلبس نظارة الشمس بتاعته يداري بيها حمار عيونه والشر والغضب والغيظ ال جواهم اللى هيقضو عليه وهيدمروه دخل جوة شاف نتيجتها وجابها بنفسه زي كل سنه وخرج وهما واقفين لسه چويرية واقفه من أول ملمحته قدامها متوتره وخايفه وأيدها متلجه جاسر واقف بيهدي فيها : أهدي فى ايه؟ متخافيش كده أنا مستعد أروح معاكي وبنفسي أقابل باباكي وأحاول معاه تاني مرة وتنين وتلاته مش هيأس أبدا جاسر بيكلمها وهي مش معاه خالص عيونها على مصطفى ال فاجئها لما مشى من قدمها من غير ميسألها سؤال واحد وراح عند عربيته وبيركبها هنا بسرعة استأذنت من جاسر : بعد إذنك ثواني جاسر بسرعة وقف فى وشها يمنعها : لااااا عايزه منه إيه؟ سبيه تقريبا كده أستسلم للأمر الوقع چويرية بنظرة رجاء : لو سمحت يا جاسر مش عايزه مشاكل لازم أوضح له جاسر : توضحي إيه يا چوري وهو ليه إيه عندك علشان توضحي له؟ چويرية : أوضح له إحنا اتقابلنا هنا إزي ؟ جاسر إبتسم بسخرية : ليه؟ .. يهمك قوي صورتك قدامه ؟! چوري بتعجب لسخريته : طبعا إزاي بتقول كده يا جاسر؟ مصطفى إبن عمي وفى غياب أخواتي هو بيبقي مكانهم ولازم يعرف إحنا اتقابلنا هنا إزاي لقائنا يا جاسر مكنش لقاء مترتب إحنا اتقابلنا هنا صدقه جاسر : لااا طبعا مين قال كده مش صدفه ولا حاجة أنا كنت عاارف ... قطعت كلامه وبسرعه كانت سيباه وماشيه من قدامه : بس أنا مكنتش عارفه بعد إذنك لحقته عند آخر لحظه وهي بتنهج : مصطفى إستني خبطت بأيدها على ازاز العربية : أفتح جايه معاك برموت العربية فتح لها وهي بهدوء ركبت جنبه سألت على عربيتها رد عليها بجمود وهو باصص قدامه : هبعت أجيبها متشغليش بالك چويرية بتبلع ريقها بتوتر وهي بتقول : مش العربية ال شاغله بالي يا مصطفى ال شاغل بالي أنت إبتسم بمراره وبسخرية همس وعيونه عليها من مرايه العربية ال قدم منه : أنااا؟!أناااا ال شاغل بال الأميرة أناااا العبد لله .. هههئء طيب چويرية برجاء يسمعها ويفهم ال هي عايزه تقوله : مصطفى لو سمحت ممكن تسمعني؟ مش من حقه يا چويرية مش من حقه صرخ بيها بغضب الدنيا بحالها چويرية بإستغراب وبخوف من هجومة الشرس : هو ايه ال مش من حقه؟ محصلش حاجة أبدا اتفاجئت بيه قدامي قابلته صدفه طبعا لقتيه قدامك زي العمل الردي إنتي بتشرحي إيه وبتوضحي لمين ؟ليا اناااا؟ أناااا يا چويرية أناااا ؟ أنا لا يمكن أصدق إنك ممكن تسمحي لفسك تقابليه من ورانا چويرية بصوت مخنوق بدموع : طيب ليه العصبيه دي كلها إيه سببها ؟ بلع ريقه وبيحاول يهدي نفسه دموعها لمعو قدم منه وصوتها اتختق ودا مكنش أبدا عايز لا يشوفه ولا يسمعه فى يوم نجاحها فسكت چويرية بصوت مخنوق بالدموع بتترجاه: مصطفى أرجوك تعيش حياتك وتسيبني أعيش حياتي لف بجسمه بصلها عليها كتير وبعدها همس بحزن : هتندمي جويرية بإستغراب : ليه هندم لييه؟ جاسر بيحبني جاااسر مش وحش زي مانت متصور عيونه عليها بغيظ بيتنفس بصوت عالى منفعل جدا وهي بتتكلم عنه وتقول إسمه قدامه همس بحزن الدنيا بحالها على نفسه : وحياة قلبي ال مستخسرتهوش فيكي ووهبته ليكي لوحدك السنين دي كلها من يوم م وعيت على وش الدنيا وأنا قلبي دا بحسه بيهمس باسمك مع كله دقه ! تصدقي كمان اني بسمعه مش بحسه وبس مع كل دقه يدقها جوة صدري أسمعه بيقول إسمك ...هئء وحياة عيوني اللى نامت تحلم بيكي سنين وأيام وليالي طوااال ! عيوني ال حرمت على نفسها تشوف غيرك ولا تروح أصلا لغيرك وفى الآخر تشوفك واقفه مع عيون تانيه وبتضحكي لعيون غيرها ؟ وحياة كل ثانية ضاعت من عمري وأنا مش بفكر غير فيكي لتندمي !! وجاااسر بالذاات لأااا على جثتي چويرية بدموع : وأنا مواقفه أتجوزة على جثتك كفاية بقااا وعيش حياتك بعيد عني مصطفى بلع غصه وهمس بوجع : هعشها ..هعشها يا جوري وهعشها بعيد عنك هعشها بس علشان تندمي وصلها القصر وسبها تنزل ومنزلش هو زي كل مرة معاها ولما وفاء سألت ليه مشى بسرعه مش عادته بيسمعو دايما خبر نجاحها منه هو ال بيخبرهم بيه كل سنه ومش بيروح بيته غير لما يحتفل بيه معاهم جورية شردت وتنهدت بحزن ومردتش يوم الفرح البنات كلهم بلاء إستثناء طالعين فى منتهى الجمال والرقه أميرات وكل أميرة منهم وليها طلتها المختلفه عن التانيه وجمالها المميز اللى بتتميز بيه وهدوءها النادر اللى بتمتع بيه ورقتها المهلكه اللى بتجذب الكل ليها دا غير براءتهم كلهم الفريده من نوعها جمالهم عادي جدا وصااارخ فى نفس الوقت وجذاب جدا جدا حد الهلاك من الاخر أميرات والشباب كمان وسامتهم غير عاديه ورجولتهم طاغيه وحضورهم طاغي وطلتهم خطفت أنظار كل الموجودين وشقاوة البعض منهم وخفه دمهم جذبت معظم النساء الحفل حوليهم زي إياد وزياد كده مثلا فى وسط الجنينة كان فى دايره كبيره جدا وزياد وإياد فى نص وجمع كبير جدا من البنات متجمعين حوليهم وهزار وضحك وتنطيط مقصود من البشمهندس زياد الرزين فى طبعه والشقاوة جديده عليه وغير مقصود بالمره من سيادة الطاير إياد باشا دا طبعه وأسلوبه الشقاوة مش جديده عليه وال حوليه دول بيكونو زملاء عمل مضيفات الطايره وبعض من معازيم والمعارف من الجنسين رجاله وستات .اللمه حلوه والكلام والضحك والهزار مش بيخلص الوقت تقريبا سرقهم إياد إنتبه لنفسه وبص حواليه يدور على مهرة ولما ملقهاش موجوده مع الموجودين بيهمس بينه وبين نفسه بإستغراب : ايه دا معقول دا كله بتجهز لااا كده كتييير ساب الكل وأستأذن منهم وطلع يشوفها اتأخرت ليه الحقيقة هي جاهزة من بدري بس مش عايزه تنزل أو مش قادرة أو من الآخر مش حبه تشوف جوزها بيهزر ويضحك مع أي ست غيرها وقفه من الشباك بتبص عليه والغيرة هتموتها شافته سابهم ودخل القصر عرفت إنه أكيد طلعلها سابت الشباك بسرعه ووقفت قدم مريتها عملت نفسها لسه بتجهز مهو مينفعش فى يوم زي تنكد عليه ولا على نفسها خصوصا يعني أن دا بيكون طبعه ولو فى أڤوره وتجاوز مش بيكون منه أبدا منهم هما وهو دايما بيكون جاد وبيوقف أي واحده بتتجاوز حدودها عند حدها بيعرف يعمل كنترول فى الوقت المناسب فتح الباب لقاها واقفه مسكه قلم الروچ وبتحط منه بصلها وتنهد بضيق وحك بدوفره فى خده بحيره وقلة حيله واقف محتار جدا مش عارف يتصرف إزي جمالها لا خطفه ولا شده ولا سحره ولا دوخه دا حيره جدا يعمل ايه ويتصرف إزاي!؟ البنت جميله جدا .. جدا كلمه جميله قليله جدا جدا البنت متفجره الأنوثة بشكل رهيب كل حته فيها بتتكلم إزي هسيبها تنزل بشكل دا ؟! ولو سبتها تنزل إزاي هقدر أخبي كل العيون عنهامهو لو حد رفع عيونه عليها هخزقله عنيه الإتنين سأل نفسه بحيرة : أنكد على أمها دلوقت وبشفايفي قبل إديا أهدلها المهرجان ال فى وشها دا ؟ صوت العقل بيرد على جنانه : ولأ أسيبها تنزل ومسبهاش من أيدي وبلاش نكد فى أم اليله دي عيونه عليها وسكوته طال أتكلمت هي : مالك بتبصلي ليه كده؟مش عجبك طبعا كالعاده كان دايما بيحب يكسر غرورها بتنمره مكنش حاببها تتغر بجمالها أبدا وتشوف حالها عليه, كان دايما بيتمنر عليها خوف من جمالها الذايد عن حده وتشوف نفسها عليه هي متعرفش دا ولا تعرف إنها جميله من الأساس هي شافت نفسها بعيونه هو ومتعرفش انها جميله وجميلة جدا جماااال صاااارخ فبتسأل بشك وعدم ثقه فى النفس إكتسبتها منه: مالك مش عجبك طبعا كالعاده؟ إياد اتنهد تنهيده طويله ومردش سابها ودخل غرفه الملابس بتاعته خد حاجه منها وخرج بيفتح الباب ونازل زي مطلع مسكت ايده و قالت بلهفه : أستني واقف وبصلها بإستفهام بهدوء أتكلمت: يعني مردتش عليا؟ بنفس الهدوء رد : مش حابب أنكد عليكي يا مهرة فى ليله زي دي مهرة اتنهدت بحزن: ليه مش عجباك برضه؟بتتلفت حولين نفسها : ايه ال مش عجبك الفستان ولااا .... قطع كلامها لما مسك أيدها وقفها من الف والدوران حولين نفسها وقال بحنان وحب: مفيش حاجة مش عجباني بالعكس كمل كلامه بهيام: قمر بزعل مصتنع وبدلال همست : أومال لما أنا قمر إيه بقااا مش عايز تنكد عليا دي أنا عملت ايه؟ خد نفس طويل وخرجه وبعدها بهدوء مصتنع عكس غيظه وناره القايده وهو شيفها بجمال دا كله :مهرة إنتي جميله زياده عن الزوم وانا مش عارف إزي هقدر أسيبك تنزلي بشكل دا مهرة بإستنكار لكلمه جميلة : جميلة ! ضحكت وبسخرية : إياد باشااا بيقول لمهره صاحبه الاسيدال الازرق جميله أصدق أناا كده؟ ولا دول كلمتين بتقولهم بتغطي بيهم على ال بيحصل تحت كشر وسأل بتعجب : نعم ... ايه هو ال بيحصل تحت ان شاء الله؟ (السلطان وحريمه يا شهريار عصرك ) قالتها وهي بتتمايل عليه وبتشيل تراب وهمي من على جاكته بإستفزاز بعدم فهم قال:عفوا بتقولي إيه؟ كتفت ايدها بغيظ وعطته ظهرها وبضيق مقدرتش متظهروش قالت : مبقولش كنت جاي ليه؟ كنت جايلك (قالها بصوت عالى وإنفعال مقدرش يتحكم فيه ) ألتفتت عليه مره واحده وبغضب : دلوقت بس ال إفتكرت تجيلي بقالك أكتر من ساعه واقف تضحك وتهزر دلوقت بس ال خدت بالك بعدم وجودي دلوقت بس ال افتكرت مراتك يا سيادة الطيار؟ إياد نفخ بضيق وبعدين استغفر ربه : استغفر الله العظيم يا بنت الناس الطيبه منا رنيت عليكي أكتر من مره تكنسلي قولت لنفسي تلاقها مش عارفه ترد ولما غيابك زاد عن الحد جتلك مهرة تزمر كله زعل مصتنع : اااه ولما جتلي ولما جاي هناا علشاني أنااااا مسألتنيش ليه؟ متكلمتش معايا ولا كلمه ليه؟ دخلت الدريسنج روم وطلع منها على بره من غير ولا كلمه ليه؟ علشانك! منطقتش بحرف قالها وعيونها بتفترس جمالها بدون رحمه بدون خجل وكمل يوضح كلامه لما لقاها مش فاهمه وواققه خجلانه ومضطربه من نظراته : سكت وجيت على نفسي عشان مضايقكيش وقولت بلاش أنكد عليها فى يوم فيه الكل فرحان مهره بخجل وإرتباك من لمسات ايده على خدها وهو بيحركها بحنان وحب : سكت على إيه وليه تنكد عليا إيه السبب؟ لاااا بقا جاب أخره مش هيقدر يقف ثابت أكتر من كده قدام خجلها مرة واحده كفايه شدها من أيدها لحضنه قرب منها ولمس شفايفها بعشق مره وبجنون وقوه مرات متتالية وبعد وقت سابها أخيرا وهو بينهج وبياخد نفسه بالعافية : شيلت خالص خلاص سبب النكد مبقاش فى داعي ليه بص لعيونها وكمل وهو بيشاور بإيده عليهم : هو مفيش غيرهم منديل صغير نخفف بيه الكحل دا شويه وكده يمشي الحال سابها فى زهول وطالع واقف عند الباب وإتكلم : على فكره إحنا كده متصلحناش أنا لسه عند كلامي محتاج منك سبب قوي على ال حصل منك أنا بس كنت بجاوبك على أسئلتك عن سبب النكد اللى أنا اتلاشيته وتغاضيت عنه وأنتي ألحيتي وأصريتي عليه الروچ والمكياچ الأوڤر أنا راااجل أوووي على فكره يا مدااام ودمي حامي وحر وبغير أكيد وغيرتي مره ولا مره دوقتيها قبل كده علشان إنتي كنتي ملتزمه دايما مش عارف إيه ال حصلك وغيرك بشكل دا ولا تقريبا كده حبه تجننيني مش كده ؟؟ مستناش تجاوبه وأتكلم بجديه : .. يلاااا ظبطي نفسك وإنزلي أكد عليها قبل ميسيبها وحذرها : تظبطي نفسك بس وشك لااا إنزلي على كده روچ مفيش سابها ولف بجسمه يخرج هي ال منعته المره دي لما بسرعة مسكت إيده : إستني قربت منه وبخجل حركت أيدها على طرف شفايفها و همست بتوتر : أنا انااا أنا شايفه إن لسه موجود متشلش بصلها بعد فهم بيحاول يفهم ال قالته ولما فهم جتله حاله من عدم التصديق بيحاول يقنع نفسه أن ال فهمه دا صح بتطلب قربه أكيد بتطلب قربه بتحبه زي مبيحبها ..بتحبني أكيد ...بتحبني دا همسه لنفسه بتطلب قربه وبتطلبه بخجل شديد أداها كل اللى هي عايزاه وأكتر بكتير جدا وكل مكان يجي يبعد تمنعه وتتشعلق فى رقبته أكتر همس ما بين قبلاته وهو بيحاول يبعدها : مهرة مش جاهز لأكتر من كده دلوقت مهره بعدت وبصتله بحزن همس بصوت مبحوح متأثر بقربها : مهرة حبيبتي مش وقته! بعدت عنه وبصتله بزعل مصتنع وعتاب إتكلم بجدية : بصراحة خايف أترفض تاني ومش حمل رفض تاني ولو دا إتكرر بجد هيكون دا أخر شىء بينا مهرة بسرعه : مش هيتكرر واللى بينا كتير جدا مش بسهوله كده ينتهي ميبقاش قلبك أسود بقااا سامحني وصدقني هعوضك عن الليله دي بليله أجمل منها بكتير معاك حق مش وقته أنا لو دخلت جنتك من الصعب أخرج منها بسهولة كده إياد وهو بيضمها ل قلبه جامد : ومين ال هيسيبك تخرجي أصلا أنا هدخلك وهقفل عليكي على الأقل شهر قدام رجلك مش هتلمس الأرض نفسها مش بره عتبت الباب وبس لا الأرض ال تحتك نفسها طول مدرعاتي مفروده ليكي وصدري مفتوحلك كتفي مخدتك وصدري سريرك يا مهره الباب خبط وجيهان كانت بتستعجلهم هما الإتنين بس بطريقتها المرحه : انتو يا بهوات يااللى جوة مش فى فرح تحت ورقاصه تايهه بتدور على البيه اللى جابها وهحدفها علينا خرجها من حضنه وهو بيضحك : ههههه مروان عملهاا وعمل ال فى دماغه وجابها وهنروح فى داهيه كلنااا حبت تستفهم منه قالها عل عجل : إستني بس أنزل أشوف المصيبه ال تحت دي لأحسن البواب لو لمحها هنتعلق كلنا فى نجف الرسبشن ال تحت دا إداها بوسه فى الهواء: يلااا يا عمري مستنيكي تحت

          ♡♕♕♡♕♕♡♕♕♡♕♕♡
                   
                    انتهت الحلقة 
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 



تعليقات